Ibland tänker jag så fel...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ibland blir det bara så himla fel när jag tänker.
Eller det är kanske inte i tanken det är fel utan snarare när jag ska omsätta tanken till handling, då blir det knas.
 
Som idag som exempel. Glöggen ska hällas av och som förste lyftare och hällare står naturligtvis min make till förfogande. Han hade igår omsorgsfullt tagit in 2 stycken stora rostfria bunkar att använda när glöggen skulle silas av. I en av bunkarna låg lingonen från igår så jag tog den för att allt klegg skulle hamna på samma ställe och sedan kan jag mata fågarna med det var min tanke.
 
- Men hur kommer alla bären genom silen?!
- Hur menar du?!
- Ja det är ju massor med bär i det som är silat?!
- Är det? Ja men se på f*n det är det ju!
- Det kan ju inte slinka igenom?!
- Det kan ju faktiskt kanske möjligtvis kunna tänka sig att det beror på att jag nog ställde byttan med de redan avsilade bären under..... Kanske?!
 
Här var det ju så himla bra i tanken egentligen! Allt klegg och skräp på ett och samma ställa men i praktiken blev det totalt raka motsatsen.
 
Hade det nu inte varit för att Johan gjort en ordentligt egen lite miss i Fredags så hade jag blivit riktigt mobbad för det här. Nu påpekade han bara att han inte var i stånd att håna mig. Eftersom jag själv sagt att " Det här talar vi inte om för någon " om hans blunder så gör jag det inte men jag har god lust för jag gapskrattar fortfarande inombords åt det hela.
 
När vi ändå är inne på ämnet att omsätta tanke i handling så har jag en sån jädra bra låt i skallen. Jag har haft den där i ett halvår. Texten är så gott som klar och även musiken, det ska bara komma ut till munnen och gitarren. Anledningen till att jag inte kommit till skott med det är för att det är så jädrans bra där inne i huvudet att det omöjligt kan bli lika bra när det kommer ut i luften i form av toner. Jag får nog suga på den ett halvår till innan jag känner att jag är redo att få ut den utan att krossa den!
 
Nu doftar i alla fall huset glögg igen känner jag. Jag måste nog gå ut ena vända och komma in igen för att känna doften ordentligt tror jag.
 
Bjuder på en bild av mina fina adventsljustake för 460 spänn som jag skrivit om tidigare.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Herre gu skriv ner den! Låten alltså. Inte bara ha den i huvudet!
Jag har OFTA en bra dikt på G, särskilt när jag har lagt mej. OCH alltid har jag glömt den när jag vaknar!
SKRIV!!!
Kram

Svar: Jo jag vet men jag få ju inte ner den lika bra på ett papper som i hjärnan ;-)
Hontass

2:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Ja vet...vi har fantastiska hjärnor! =D
Kram

Svar: Kram.
Hontass

Kommentera inlägget här :