Jag försöker att skapa någon form av ordning....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Men det går inge vidare. Ta-En-Sak-I-Taget fungerar inte särskilt bra idag. Det blir bara kaos i skallen och så flyttar jag bara runt allt i stället. Önskar att jag hade någon form av organisationsförmåga men det existerar inte alls. Men har fått tvätten vikt i alla fall så nu ska det bara placeras ut lite här och var där det hör hemma.
Jag tog en lite pause förut och tog med de tomte-troende barnen bort till Handelsboden för att köpa frimärken till deras brev till Tomten.
Ibland kan jag sakna den där känslan av pirrande förväntan införden magiska gubben med luva och skägg som jag hade när jag var liten. Fast på ett sätt känner jag samma förväntan fortfarande. Jag blir som ett barn av att se ungarnas spända glittrande ögon inför jul. Mitt hjärta fladdrar när de talar om vad de önskar sig av Tomten och när de öppnar sina julklappar. Jag tycker det är roligt att inskaffa julklappar till ungarna. De större barnen vill ha lösa pengar till att shoppa loss på mellandagsrean på. Det är också himla roligt att åka med dom när de gör det. De blir så glada när de gör sina fynd.
Visst kan väl jag med få julångest men den är inte så särskilt svår. För några år sedan avskydde jag julen. Men det berodde nog mest på att jag ställde de höga kraven som gjorde att allt föll på alla vis allra minst ekonomiskt. Nu är jag lika förväntansfull som barnen. Jag tycker det är så himla mysigt och julen kommer vare sig man vill eller inte så då kan man lika gärna göra något bra av det vilket nödvändigtvis inte behöver betyda dyrt.
 
Nähepp undrar om jag ska försöka få till det där som jag egentligen höll på med.
 
 

Kommentera inlägget här :