Julklappsångest....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

- JAG OJKAJ INTE MÄD DE HÄJ NÅ MEJ!!!

 

Vrålar Inez när hon börjar bli frustrerad och bedrövad över att inte få leka med alla leksaker som mamman trodde att hon gömt tillräckligt väl.

 

Jag inventerade nämligen barnens julklappar igår kväll när de sov. Men jag glömde gömma kartongen igen och hon fick en liten glimt på vad som ligger där i. Jag har gömt om kartongen men hon har hittat den igen.

Jag har försökt intala henne att tomten lämnat av det här och att han ska hämta det sedan, vi får inte röra nåt i den. Då skulle ju barnen som ska ha alla leksakerna bli jätte ledsna.

 

- JAG TAJ PIPPI SAKEJNA!!!! BAJNEN KAN FÅ BAYBAYBAYA!!!!!

 

Baybaybaya är ” Bay blade ” någon snurrig leksak som Leo inte kan få nog av. Hon vet ju inte vems som är vems men sånt ”skit” kan hon lämna iväg till någon annan. Men det finns ju Pippi Långstrump grejer där i lådan.

Jag förstår henne, det måste vara hemska plågan att veta att där inne finns det leksaker som hon vill ha mer än något annat i världen men vi ska bara låtsas om som om det inte existerar. Jag tror Tilda får ta med det här i från i morgon, eller också så får jag låsa in det i fläktrummet på övervåningen. Men helst skulle jag behöva få ut det ur huset.

 

Hon har redan fått norpa en för att lugna den värsta ångesten. Jag har sett hur lådan bytt plats därden stod gömd och jag misstänker att hon har gått igenom den grundligt.

Men vad gör det egentligen. Hon är 3 år och blir i alla fall lika lycklig när hon öppnar paketen på julafton.

Men just nu är hon ilsken...

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av M:

haha! mammas tjej;)

Kommentera inlägget här :