Kanalisera smärta....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har en grej för mig när det gör hemskt ont och jag måste härda ut.
Jag sjunger....
Detta brukar ju kunna funka ganska bra överallt förutom att många tittar på mig som om jag vore ett pucko. Jag sjunger mig igenom ryggmärgsprov och andra otrevliga saker. Ett ställe som det dock är lite svårt att sjunga är hos tandläkaren.
Idag har jag tagit bort tandsten vilket gjorde riktigt svinont, Jag bara måste sjunga annars pallar jag inte. Ni kan ju föreställa er synen när jag har en dam i munnen, gapar så mycket jag kan, vattnet skvätter så jag måste ha glasögon, sugen surplar och suger och samtidigt försöker jag få fram något läte i form av sång som mer påminner om ett plågat gurgel. Jag försökte att dansa med fötterna en stund men det gav liksom inte samma effekt, det blir inte samma sak.
 
Jag måste komma på ett substitut för sången innan det är dags att ta resten av munnen eftersom jag inte klarade hela idag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Liza:

Eller så kan du bara be dem droppa/spreja lite xylocain innan de börjar gräva i munnen på dig? Snabbt o enkelt och det funkar jättebra!

Svar: Det gjordes innan men det är så inflamerat och allt sitter nere vid rötterna. Hon fick bedöva hela sidan och det gjorde ändå svinont.
Hontass

Kommentera inlägget här :