Man får inte bli sjuk när man är mamma...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Min personliga åsikt är att man direkt efter förlossningen borde vaccineras mot allt vad virus och sjukdommar heter. Om barnen vanligtvis är ganska lugna så kan de tame tusan nosa sig till att deras förälder har ett litet virus i kroppen. Effekten på dom är ungefär den samma som en rejäl sockerkick. Man får inte bli sjuk helt enkelt för när man blir det så blir man aldrig frisk eftersom man inte kan vara sjuk.
Som ni förstår så vaknade jag med feber och halsont i morse. Ingen större katastrof egentligen. Vi har ju haft främmade i ett dygn som gjort mig så glad att knappt en migränattack skulle kunna förstöra det. Men ändå... så jädra typiskt.
Jag är glad över att jag inte har särskilt mycket migrän längre och när jag väl har det så går det att behandla ganska så omgående bara jag får kräkas lite först. Det har inte alltid varit så. Förr hade jag attacker som kunde hålla i sig i dygn. Ensam med några småbarn då var ingen hit alls. Jag kunde inte se, inte höra ett ljud och smärtan gav mig dödsångest varje gång. Vid ett tillfälle stod jag och slog pannan i skåpsluckorna  och kräktes i diskhon samtidigt som Leo hängde i mina bakfickor på byxorna så de gled längre och längre ner och vrålade eftersom jag vägrade ta fram något ur kylen åt honom. Idag kan jag skratta lite gått åt bilden jag får upp i mitt huvud när jag tänker tillbaka på det. Jag kan se humorn i själva bilden även om det inte va humor att befinna sig där just då. Jag provade alla migräntabbletter som fanns på marknaden och inget hjälpte. Treo kunde funka om jag fick stänga in mig i ett ljud och ljus isolerat rum. Men hur lätt är det när det alltid slog till när treon va slut och man var ensam med barnen. Fy bövelen det saknar jag verkligen inte alls.
Nä som mamma får man verkligen inte bli sjuk och blir man sjuk så gäller det att hålla käften om det inför barnen så de inte ska få det där tokrycket. Äh, det är klart man ska informera barnen om att man är sjuk och inte är på topp men det är inte alltid till någon hjälp.
 
Nu ska jag koka te på ingefära och blanda i lite dunderhonung med citronsmak. Såg att dunderhonungen snart är slut. Terry Toppa måste gå till Hemköp i Rättvik och köpa mer och skicka till mig. Terry Toppa är som farmor på berget när mina dunderstyrka är slut...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av systeryster:

Jag fixar lite dunderhonung i vrckan=)

Svar: Åh Tack :-)
Hontass

Kommentera inlägget här :