Om 3 år synkar alla sina trotsar...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Inez är i en alldeles egen form av 3-års trots. Jag har inte varit med om en trots utav dess lika med varken mina syskon eller ungar. Kanske för att de äldre barnen har varit söner och syster Terrys 3 årstrots märkte jag inte av då jag inte va på plats. Nej Inez är ett slag för sig. Hon vrålar att hon kan själv och sen vrålar hon - HJÄLP MIG DÅ!!! Sen kan hon mitt upp i allt vråla - TA KORT PÅ MIG NÄR JAG ÄR ARG!!!  Nästan som om hon inte känner igen sig själv och i efterhand måste ha bevis på att det verkligen har hänt.
 
- Det är baktiskt jobbigt att vaja tje åj! Brukar hon säga i mellanåt och sedan darrar hon lite med underläppen.
 
Leo hade väl en trots period men det gällde mer vissa saker som vid läggning osv. Han försökte kontrollera det han kände att han kunde pina mig med ungefär. Zack hade ingen trots alls innan han blev 7 år. Då sa skolsyster att han var förpubertal! Jag höll på att sätta en nagel i ögat på henne för hur hon kunde påstå att min lilla oskuldsfulle pojke kunde vara pubertal. Sedan började hon tala om pojkars onani utan att jag bett om det och då bad jag henne ganska burdust och elakt att hålla käft. Kanske gjorde jag paraleller till min egen pubertet och ansåg att det inte gick att jämföra. Idag vet jag i alla fall om vad för pubertet är och typ där är väl Leo nu. Kanske inte lika markant som Z var men det har ju sina orsaker.
 
I alla fall slog det mig idag att när min lille Alfonz som nu alltid är glad är 3 år då är Inez 6 år och allt vad det innebär. Leo kommer vara 11 och förbereder sig för den riktiga puberteten, Bea kommer vara 15 och hon är tjej, Zack kommer vara 18 och vilja fly fältet.........
Jag vill bara förbereda er på att om ca 3 år så kommer jag ha ca 1 år som jag är totalt okontaktbar för omvärlden. Jag kommer troligtvis gå lite under jorden i en tid. Antingen kommer jag tillbaka som en stor stark kvinna efter den prövningen eller också får ni fiska upp den blöta fläcken av mig i ett golvbrunnen i badrummet.
 
I min hjärna finns det inget katastroftänk, det märker ni väl. Jag biter ju på naglarna fast det är hela nästan 3 år kvar ju.....
 
 
 

Kommentera inlägget här :