Projekt December......

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag måste säga att jag är nöjd med mig själv ang upplägget av December det här året. Ingen julhysteri och bara lugnt och skönt. Jag har gjort som så att varje gång det varit advent så har vi gjort en förberedelseför julen. Första advent gjorde vi glögg, andra gjorde vi knäck osv........
I morgon ska vi griljera skinkan och det som ska vara i matväg i lugn och ro. Det känns som ett upplägg vi kommer kunna göra flera år. Jag ska bara komma ihåg att köpa julklapparna i juli nästa år så är det perfa. Det säger jag varje år men sen försvinner det. Sedan svänger ju önskningarna lika fort hos barnen som mitt humör så det hinner ju ändra sig mellan juli och december menar jag.
 
Jag längtar nåt så oerhört efter att få rida, min oas...... Jag behöver det men enligt doktorn måste jag vänta tills i mitten av januari. Jag måste hålla igång för att inte stelna till för stelnar jag gör det ondare än nödvändigt. Det känns bra att jag börjar hitta mina sätt. Kuratorn verkade tycka att det va ballt eller nåt att jag kan gå ner i spagat. Det är inte coolt. Man ska inte kunna det utan att ha övat på det. Man ska inte kunna sätta fötterna bakom huvudet heller med det tycker Inez är coolt. En läkare sa en gång - Jag ska skriva i din journal att det inte är lämpligt att du söker jobb som ormänniska å cirkus. När jag berättade att även min mamma är rörlig så sa han att för miljoner år sedan då vi enbart var rovdjur, jägare och inte levde längre än tills vi var 25 år så skulle vi klassats som supermänniskor och varit duktiga jägare med smidigheter som inte övriga hade. Det var lite roligt faktiskt och jag skrattade gott. Nu kommer ju jag säkert leva tills jag är 103 år och vara en mycket ilsken kärring de sista åren.
Det där har jag funderat på faktiskt. Idag är det inom hemtjänsten dusch en gång i veckan osv. Hur blir det med våran generation. Jag kommer aldrig stå ut med det! Jag kan förstå att de som levt med julbadet kan stå ut med det. Men hur blir det med mig?
Vem ska raka mina ben och ansra min bikinilinje? Vem ska plocka mina ögonbryn och plocka bort strån lite överallt? Vem ska peta mellan mina tänder med gummisticks som jag är så noga med?
Hur blir é egentligen?
Man måste anställa en egen till mig tror jag. Allt förändras ju, vanor och normer för vad som tillhör vardagsgöromål...
Vem fasen ska se till så man inte kan fläta håren på benen?!
Nä nu går jag och tittar på film i sängen, det här blev för mycket att fundera på..... Bad Santa står på agendan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Barbro Jawmyr:

Har gjort en deal med dottern och även Tove lite invigd,,,då jag inte kan ansa själv fixa detta åt mig iaf i ansiktet under armarna benen osv osv,,,
Nämnt det i kronologisk ordning SKÄGG och BUSKIGA ögonbryn prio 1 sedan får de prioritera i första hand det jag kan tänkas lida av eller mina omvårdare..de ska helt enkelt hjälpas åt att sanera ..Vården eller omvårdnaden har ju inte tid med detta ......... <3

Kommentera inlägget här :