Hur Ser Toalettbåsen Ut På Böda?!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Johan kom i efter att ha haft lite egentid i bussen. Han passade på när Alfonz sov eftersom jag fortfarande inte kan lyfta den lilla flubbklumpen efter operationen. Tydligen läser han även bloggar i bussen.

 

 - Jag ser fram i mot fortsättningen ang tvätt och diskmöjligheter osv, det är lugnt du ska få en egen toalett. sa han och skrattade lite hånfullt.

 

Det där osv betyder egentligen toalett besök. Jag muttrade mest något svar som talade om att det kommer aldrig att se. Men de som känner mig vet att hjärnan snart börjar tugga igen, ett knarrande, bånkande ljud som inte upphör innan jag fått utlopp för mina tankar på ett eller annat vis.

 

För min absolut största skräck är att bli nödig någon annanstans än hemma. Ni vet nummer 2!... Jag kan fasen inte ens skriva det! Det går bara inte! Jag har inte särskilt många spärrar annars men just det!........ Idag utbrast Inez efter att ha drämt av en rejäl brakskit att " Prinsessor fiser också". Det är så illa att jag då måste ta mig en eftertanke för att tänka efter om det är sant det hon säger.

Familjen hånar mig ganska ofta för det här, till och med barnen. Jag vidhåller bestämt att det här är ett ganska vanligt förekommande och att jag inte är ensam i den svenska befolkningen om detta lilla dilemma. Min familj håller inte med!

 

Jag har aldrig varit på Böda camping men jag inbillar mig att toaletterna är såna där bås. Bara några tunna väggar i mellan varandra med 3 dm glipa vid golvet och öppet upp till. Man hade lika gärna kunnat ta bort de där väggarna och suttit mitt i mot varandra och gjort sina behov. Det hade nog varit betydligt mer avslappnat.

Det finns ju tame tusan inget värre än när man lyckats pricka in ett tillfälle då det för övrigt är tomt inne i toautrymmet, sätter sig ner, slappnar av och så hör man det där förbannade dörren öppna sig och någon kommer in och tar båset bredvid........ Huvva ligen. Sedan blir det någon form av kamp över vem som kan göra sina behov så ljudlöst som möjligt.

Det slutar alltid med att jag jag måste blunda och hålla för öronen och så slutar jag av någon anledning andas också för att ens kunna kissa. Fattar ni att jag hade problem med magen när jag ägnade 9 månader på behandlingshem eller?! Tror tame tusan jag kan räkna toabesöken på en hand!

 

Men Johan har lovat mig en egen toa i bussen när den är klar. Det va bland det första han berättade om vad som skulle ske när han talade om planeringen om bussens framtid. Jag har ändå en väldigt förstående make.

Men det spelar ingen roll om jag har en egen toalett! Det blir inget Böda i alla fall! Inte ens om det finns kranar av guld, toalocket är av marmor och värmeslingor i toaringen!

 

Det händer bara inte!....

Kommentera inlägget här :