Voicemail & Inte Ett Ända Kryp....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Kunde jag hitta i ungarnas huvuden. Jag får hålla lite kolla ändå, de äcklerna poppar ju som popcorn om de sätter fart och ha sexliv i någons huvud.
 
Inez vrålade som om liemannen kom efter henne. Men hon har så långt hår och tvigt och dant va det. Men vi pratade om att även Madicken blivit luskammad en gång och det har hon ju faktiskt sett på tv. Sedan sjöng vi om lössen som Madicken gör med ens hon satt framför mig på hundmatstunnan och blev kammad. Jag tror hon blev lite smått besviken när vi inte kunde hitta några. Hon ville ju ha lite lön för mödan liksom. Men hon fick en mandarin i stället, det är nästan lika bra.
 
Föresten är Inez kär i Oskar. Det är nog bara det att Oskar nog inte är kär i Inez så han är typ 12-13 år äldre än henne.
Det fick mig att fundera på min första kärlek. Han hette Mats Gudmunsson och bodde i byn Sätra utanför Rättvik där jag bodde. Jag var 4 år och hade hela mitt liv uppstakat i mitt huvud. Jag skulle gifta mig med Mats och få många bebisar. Jag tror till och med att det finns inspelat på band Jag skulle gifta mig och sedan älskade jag Dallas, Hur jag nu kunde göra det då jag inte kunde läsa texten på tvn.
Mormor hade massa gamla inspelningar på mina haranger som Mamma skickat till henne.
Ni vet på den tiden då man kunde köpa såna där gula kasettband och spela in och skicka med posten, typ voicemail  med typ snigelposten.
 
Jag måste fråga mamma om hon vet om de finns kvar. Jag tror Leo och Inez hade uppskattat att lyssna på dom. I deras värld har jag ju aldrig varit barn. Fast Zack börjar fatta att jag varit tonåring då han efter mitt inlägg om Herpes och min vän trackat mig lite för det.

Kommentera inlägget här :