Vad Gör Lite Vatten & Trasiga Strängar..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När det finns större katastrofer att oroa sig för.
Jag sitter vi köksbordet och lyssnar på hur Inez badar sin docka i diskhon i köket.
 
Det skvalar och plaskar, titt som tätt talar hon lugnande med dockan. Jag hör mina ord komma ur hennes mun som om hon hade memorerat allt jag sa med både ord och tonläge.
Min fina fina flicka som kan allt så himla mycket själv, om man frågar henne själv alltså.
 
Så himla lik mig och ändå så olik. Hon vill gärna prova det mesta själv. Det får hon också även om det är med lite övervakning.
Undrar hur blött det är där ute nu? Är det skum överallt kanske? Just nu känns det som om det inte spelar någon roll, hon är lycklig och skrattar förtjust. Det finns värre katastrofer än ett blött golv. Johan skakar ofta på huvudet när jag låter dom hållas. Så länge de inte riskerar några allvarigare skador så kan de väl få prova. Fast vattenskador kan tydligen vara allvarliga påminner Johan som är rörkrökare mig ofta om.  Strängarna flyger på gitarren när de små utforskar sin musikalitet.
 
- Ska dom verkligen hållas med den där?! brukar han utbrista och sedan gömmer han den när jag inte ser. Det är jag som spelar gitarr i det här huset och också min gitarr som går sönder i så fall. Han är nog bara rädd att jag ska komma och säga att jag behöver köpa en ny. Inte än men nya strängar skulle jag behöva. Mina fingrar styr inte som  jag vill.
Jag är annars en jävel på att plocka strängarna och fort kan det gå. Inte nu längre då de krampar och glider ur sitt läge så fort jag spretar med dom lite mycket. När jag var liten var musikläraren förundrad över hur jag kunde ta ackorden med mina små händer. Idag vet jag varför..... EDS. När fingrarna börjar krångla så slänger jag i från mig gitarren och blir arg och svär. Men jag älskar att se och höra när barnen utforskar de olika ljuden som kommer när man gör si och så med strängarna.
Nu är hon tydligen färdig där ute i köket, dockan vill inte bada mera.
 
Kanske borde jag gå ut och se hur det ser ut där nu.
Håller andan......
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av M:

lite vatten har ingen dött av:)
fast är kanske bra att mannen är hemma ibland o plockar undan;)

Svar: ;-)
Hontass

Kommentera inlägget här :