Att Vårda...

publicerat i
Både sig själv, andra och relationen mellan man och fru är viktigt för mig.
hela helgen har gått i vårdandets tecken.

De små sov hos Tilda fredag natt och jag och J hade huset helt för oss själva vilket inte hör till vanligheterna. Först hade jag tänkt mig att vi skulle fara iväg någonstans. Vi beslutade ändå att stanna hemma. Åker vi iväg blir ju inte allt fokus på oss vilket var det som va meningen med det hela.
När barnen åkt kraschade vi naturligtvis på var sin soffa ett par timmar ganska så utmattade. Men plötsligt hade vardagsrummet förvandlats till en fotostudio och vi roade oss med blixtar, lampor och kamera. Mycket fina bilder blev det. Roligt hade vi och det är ju viktigast.
Jag tror på att man behöver vårda sin relation som par. Det är alldeles för lätt att gå in i slentrian och bara köra på i vardagen. Det är lätt hänt med jobb, barn och allt annat som är vardagen.

En relation sköter sig inte själv. Den behöver matas, vattnas och vårdas för att kunna gro och fortsätta blomstra.
Det är alldeles för lätt att se förbi varandra i stället för att se just varandra och plötsligt är det ända ensamma umgänget ett snabb-sex varannan Lördag kl 23.00.
En kvinna behöver höra att hon är vacker och duktig, en man lika så. En kvinna behöver få känna sig kvinnlig inför sin man och en man behöver få vara mannen med stort M för sin kvinna...... i alla fall för oss.
Oavsett hur många barn vi har och hur mycket vi har att göra så finns det alltid tid för OSS. Det gäller bara att prioritera.

Vi som par är otroligt noga med att ge OSS egentid för varandra. Vad vi gör är inte så viktigt bara att vi gör det. Nu blev det vårat gemensamma fotointresse som fick vara hjälpmedel för vårat fokus på varandra.

Idag har jag vårdat mig själv tillsammans med Tilda. Några timmar på Relaxen på Gustavsvik gav mig precis det jag behövde till mig själv. Lite bubblor, ångbastu, några längder i bassängen, god mat och en nylagd solbränna.
Nu är hela jag som spagetti och ganska så slut. Men trots det så ler och lyser jag inombords för jag har vårdat och njutit av både mig och min relation.

I skrivande stund sitter jag i den blåa fotöljen på Leos rum. Bara det blonda kaluffsen sticker upp och han skruvar sig då han har svårt att sova. Kita ligger i hans fotända och snarkar. Han har det svårt på kvällarna och Kita får agera vakthund. Jag har övertalat honom om att Kita kan bita ihjäl både zombies och mördare.

Hoppas det hjälper.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av hella:

En väldigt klok människa är du! Kramar

2:a kommentar, skriven , av hella:

En väldigt klok människa är du! Kramar

Svar: Tack vännen <3
Hontass

Kommentera inlägget här :