Är hösten här på riktigt?

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Åtminstone känns det så.

Jag och J brukar alltid börja bråka om hur vida det är för kallt eller ej. Jag lämnar altandörren öppen och som står öppen hela sommaren. Han stänger och svär något om att värmen går ut.

På våren är det samma visa. Jag kastar upp dörren en solig dag i april och tycker att våren är här. Han svär nåt om att vi inte skiter pengar och stänger.

Än har han inte dragit igen altandörren men jag vet att det kommer, snart.

Idag har vi varit i skogen. Förmiddagen var tuff i tingsrätten och när J lämnade över barnen till mig och for till jobbet grät jag av smärta och trötthet.
Jag beslutade att ta barnen till skogs. Där kan jag sitta på en stubbe och glo när dom springer runt och njuter av blåbär och myser med grodor.

Vi hade det jätte mysigt i sol, åska och spöregn.
Vi dansade samtidigt som de skrattade så de kiknade med vattnet rinnandes nedför nästipparna och ansikten blåa av blåbär.
Jag var förvånad över hur bra jag mådde när jag kom hem. Jag hade ont men själen var lugn. Smärtorna blev plötsligt hanterbara.

Borde vara dags att göra massa nytta men egentligen har jag ju gjort en väldans massa nytta om jag tänker efter.

Vad har jag prestationsångest över egentligen, dumma mig!







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ullis:

Så härligt underbara bilder på er!!!!
Att vara i skog o bara vara eller dansa som ni gjorde låter så underbart skönt.
Kram

2:a kommentar, skriven , av GGuro:

Nok en deilig blogg. Takk, Sandra. Du får meg til å huske på de viktige ting i livet . . .

3:e kommentar, skriven , av Matilda:

Du behöver inte ha ångest. dumt. ..

Kommentera inlägget här :