Isande kyla..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu ni gott folk, vänner ovänner och lösa bekanta ska fru Sundelin tala om att det är riktigt svinkallt på altanen.
Jag har burrat ner mig under tjockaste filten och tjockaste tröjan och funderar på att gå in och sätta på mig termobrallorna. Jag tänker minsann inte ge upp min oas i första taget.
Jag antar att läsare redan insett att jag kan vara lite dumdristigt envis ibland. Åter igen en del av min underbara charm.

Dagens tanke....

Saker och ting är vad vi hör det till oavsett hur fruktansvärd saken ser ut.
Men lite hjälp på vägen kan vi nå precis hur långt vi vill och detta är en av allt som jag vill föra vidare till mina barn.

Jag har har jätte jobbiga dagar och hela dagen i går gick till smärtor och självömkan.
Det är faktiskt okej att tycka synd om sig själv ibland. Skillnaden är vad man väljer att göra med det sedan ju som jag nämnt tidigare.
Jag rensade igår med tårar så idag och följande dagar kommer vara mer lätthanterliga.
Jag måste komma ihåg att ha någon sorglig film redo när kranarna behöver tömmas. För ska det tömmas så ska det tömmas och inte täppas igen och låsas...

Nå ja nog om detta....

Ska återgå till familjen, för ni vet väl att jag bor i hop med en grupp människor inom eliten. Underbara ungar och underbar make som står ut med mig.




Kommentera inlägget här :