Mamma du behöver lite extra kärlek och omtanke....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Så sa min fina lilla snart 4 åriga prinsessa till mig idag.

Vi var tidiga till stan som vanligt. Jag behöver extra tid att lägga allt som går fel på efter vägen.
Inez som är väldigt förtjust i slott och kyrkor ville gå in i Nikolai kyrkan ovanför stortorget så det gjorde vi.
I en båt med sand satt små ljus, ljus för de som behöver en extra tanke.

- Ska vi tända ett ljus för någon Inez?
- Ja.
- Vem tycker du behöver lite extra kärlek och omtanke?
- Du!
- Jag!?
- Ja
- Vill du tända ett ljus för mig? Är du säker?
- Ja mamma du behöver lite extra kärlek och omtanke.

Så så blev det, Inez tände ett ljus för mig och sedan gick vi vidare.
Vi hittade en stor skattkista med en liten skåra i där man kunde lägga i pengar. En insamlig för utsatta barn.
Jag förklarade detta för Inez som såg väldigt allvarlig ut.
Med armarna i kors utbrister hon...

- Vi behöver hjälp!
- Va gör vi?
- Ja..
- Med vad behöver vi hjälp, pengar?
- Nej vi behöver hjälp så vi kan hjälpa alla ledsna barn som behöver våran hjälp.

Här fällde jag nästan en tår och kunde inte låta bli att undra vad sjutton rör sig i det där barnets huvud och vad kommer hon bli när hon blir stor. Hon ska i alla fall ha minst 10 barn, det har hon sagt och jag tror henne.
Hon har även sagt att hon ska göra med sina barn som jag gör med mina barn. Det får man väl ta som en komplimang antar jag.

Efter skattkistan ville jag gå. Jag hade sett det jag ville se och tiden för mötet började närma sig.
Det ville inte Inez alls!

- Jag tänker sitta här och tänka en stund!




Som tur är tänker hon ganska fort " när hon inte väljer film "

Mina underbara ungar!
Hur kan man inte vara lycklig när man har fått förmånen att ha så fina, kloka och kärleksfulla individer runt sig, biologiska eller ej.

Nä dags att sätta på lite kaffe så det finns klart åt J när han kommer hem.

Kommentera inlägget här :