Rör inte mina rutiner!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När rutiner ska ändras är jag ett vrak totalt. Det kommer väl ta mig 3 månader att ställa om mig till skoltid igen.

I går gjorde jag en rejäl psykisk kraftansträngning. Smällen kom fort. 2 timmars sömn i natt och en kaskadspya av en smäll i ryggen. Tänk att det kan göra så ont att man bara kräks rätt ut, fy.

Dagen har funkat hyfsat eller inte alls beroende på hur man ser det. Jag väljer det första alternativet.

Nu funderar jag på om jag borde ställa i ordning allas skor innan jag däckar. Att leta efter skorna i det här huset är som att gå i en skoaffär.
Först tar det ett jädra tag innan man hittar den första! Sedan tar det lika lång tid att få den andra så man kan få dra där i från och bråttom är det ju alltid.

Det hade varit en bra ide att ställa ordning skorna nu men jag är alldeles på tok för trött, bättre att göra det i morgon. Då ger jag i alla fall inte upp innan jag hittat dom.

Om bara Alfonz som sovit middag alldeles för sent kan komma sig för att bli trött någon gång.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Du får köra "skoltider"året runt gumman!!

Kommentera inlägget här :