Skolstarten...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Är i morgon och det märks på både stora och små.
En svär lite extra, en gråter lite lätt, en fnissar mest och en är jätte arg över att inte få gå till dagis för ens på tisdag.

Skolstarten skapar fjärilar oavsett ålder. Själv är jag mest nervös över hur jag ska komma upp i morgon. Jag kommer i vanlig ordning vakna runt kl 5 och tro att jag har försovit mig.......


Nu kom det arga dagisbarnet med mardrömmar, hemskt ledsen och upprörd. Då är det skönt att krypa upp i mammas knä, under filten, på altanen och tala om hur man jagar bort allt läskigt med roliga tankar.
Själv njuter jag av närheten, små andetag i mitt öra.

Fy bubblan vad jag kommer sakna att ha småbarn när de är större.

Nu ska jag sjunga för min dotter som ibland är ett monster.

Natti.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Ja, jag tacksam att jag slipper gå i skola mer! Har däremot en doter som fick sina första elever igår, hon är gymnasielärare. OCH konstigt nog är JAG nervös för det! Man slutar nog aldrig vara orolig för sina barn så är det.

Kunde jag skulle jag skicka en bolltistel till dej! OM dom nu överlever...
Kram

Kommentera inlägget här :