Slagit mig ner i fotöljen...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
.. På altanen efter middag, en himla massa tvättande och nakna barn som sprutar vatten på varandra, sig själva och mamman när de får chansen.
Inez talar oavbrutet om allt och ingenting.

- Är gurkor döda när vi äter dom?
- Dör de när vi skär sönder dom.
- Varför är inga kompisar hemma?
- Kan barn vara troll egentligen?
- Är löss en sorts vampyrer?

Jag satte henne på golvet med alla våra pysselgrejor, saxar, lim osv. Hoppades att jag skulle få slippa svara på frågor hela tiden om hon var sysselsatt med skapandet som hon älskar. Men icke, damen är fullt kapabel att göra flera saker samtidigt.
Men hon är lycklig min prinsessa och finns det något finare än det.
Men jag skulle verkligen behöva vila öronen en stund men det är ju natt snart igen.

Nu ska jag assistera med lim så nu får jag inte sitta still längre...



Kommentera inlägget här :