Avkoppling...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Hamnade på rygg i dagbädden på altanen. Vädergudarna är snälla och ger oss gott om värme. Ett utslaget badmonster på 1 år sover middag. Fadern i huset kör Inez till farmor då hon absolut skulle dit.
Själv hamnade jag här efter vägen mellan tvättmaskinen och torkvindan totalt utslagen av värmen.
Lider en del efter knäppinfallet jag fick igår. Ibland funkar helt enkelt inte hjärnkapasiteten hos den här damen.
Tur att jag har min make som bromsar mig i mellan åt så det inte blir några värre grejer än att måla om.
Han är trots allt väldigt tålmodig med mina idéer. Kanske inte alltid så förstående och säger inte direkt i mot mig när jag erkänner högt att jag inte vet riktigt vad som fick in mig på just den idén och att jag inte har en blekaste aning om vad jag håller på med. Han brukar nicka lite för att bekräfta att jag faktiskt ibland inte är riktigt klok. Men tålmodig är han min make, ingen kan klandra honom för motsatsen. Han har en konstig förmåga att kunna tala om för mig att jag både är för impulsiv och skvatt galen utan att förolämpa mig, det är minsann en konst.
Själv vidhåller jag i vanlig ordning att det är den största delen i min underbara charm och det han föll för hos mig.

Allt div skrot jag hittade på semestern har funnit sin egen plats i hemmet och jag är nöjd. Men den där vikingagubben jag fick av mamma gjort på Nittsjö Keramiken ser lite läbbig ut ser jag nu när jag ligger här och glor han rätt i ansiktet.







Kommentera inlägget här :