En stund liggandes på mage...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
I gräset och lite tid till eftertanke i tystnad. En gräsklippare hörs långt där borta.
Har lyckats tvångsöva ligisten i bilen efter några tappra försök på övervåningen. Han kom ju på att han faktiskt kan klättra ur vaggan vilket var betydligt mer intressant än att sova middag. Men sova bör han annars sover han middag när jag anser vi ska sova för natten och jag får vara vaken till tidig morgontimma. Jag bara vägrar det. Jag ska ju faktiskt göra den årliga kraftansträngningen i morgon. Tur att min syster följer med och kan påminna mig om att jag har världens bästa tålamod när jag känner mig som en spottkobra i lejongropen.
Nä skämt och sido kommer det bli jätte mysigt. Barnen har någon underlig förmåga att vara exemplariska när vi ska göra något speciellt.
Det är lätt att bli hemmablind vet ni väl. Jag brukar åka till öppna förskolan eller andra platser där barn samlas när jag tyckt för länge att mina barn är odrägliga. Då hittar man alltid någon mamma som har en större dust med sin avkomma än jag brukar ha och så framstår mina ungar som änglar och jag kan vara nöjd ett tag till. Ungefär som när man inte har orken att ta tag i röran hemma så är det himla skönt att kolla på program som " Rent Hus". Då kan man förfasa sig över andras olycka en stund och glömma bort sin egen misär. Även om programmets tid bara är 30 minuter så är det i alla fall 30 minuters vila från prestationsångest och kontrollbehov.

Nä nu måste jag leta efter ett plåster. Inez dök just nedför trappa med blodvite som följd. Eller också tar jag ett grodblad så kan jag ligga kvar....




Kommentera inlägget här :