Ligger och tittar i taket....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
I min systers gästrum. 3 små avkommor snusar och snarkar brevid.
Vi njuter av semester hemma i Rättvik. Ni vet väl att solen alltid lyser i Rättvik även om det som i dag har blåst smådjävlar och regnat. I min värld i min hjärna lyser solen alltid här. Barnen springer runt som vildar och är glada och jag är lycklig och tackar gud för att jag slipper Böda camping även i år.
I morgon kommer min man hit. Jag tvingar honom inför en släkträff. Dessutom känner jag att det till och med för mig som är så attans ofelbar är lite överkurs att ta med alla barnen själv till Leksands sommarland. Jag skulle säker hålla ihop under tiden men sen då när hjärnans alla bitar ska läggas på plats så skulle det nog bli lite o-ordning i biblioteket om man säger så. Ungefär som idag när kusinerna huligan hållt låda hela dagen. Jag hörde min systers bil på långt håll och kände hur jag gick från stålmorsa till praktvrak på 0,2 sekunder. Av hennes blick att dömma så syntes det också.

Nä sova nu då kanske.....
Om jag bara kunde sluta tänka på hur plan a, b , c, d och f ska se ut inför sommarlandsbesöket.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Guro:

Åååå ! Du er så god til å skrive, Sandra. Så morsomt, - og KLOKT ! Takk for dine alltid gode skriverier.

Puss och kram <3 <3 <3

Kommentera inlägget här :