Snygg naken..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Åter igen tid för eftertanke i en rosa campingstol i en liten by utanför Rättvik.
Inez sitter inne och ritar och Alfonz sover i skuggan nere vid höladan. Han sover himla gott där har jag märkt med sällskap av hästarna.

Idag har vi varit nere vid långbryggan och badat. Mycket skönt och barnen är glada. Jag ville passa på och duscha och tvätta håret då de möjligheterna inte finns där vi bor. Inez följde med mig till duschrummet naturligtvis.
Flera gånger fick jag säga till henne att inte öppna dörren när hon ville lämna mig till allmän beskådning där jag stod språngande näck täckt i lödder.
Den diskussionen har vi ganska ofta. Ungefär varje gång på en offentlig toalett.
Hon kan för allt i världen inte förstå hur det kan vara okej att hon går runt naken men inte jag.
- Vad är det för fel att vara naken?!
- Inget!
- Varför får dom inte se dig då?
- De tycker nog inte om det.
- Varför inte, du är ju snygg naken!

Min kloka lilla snart 4 åriga prinsessa...
Vad sjutton säger man?! Hon tycker att det är hemskt löjligt att inte vuxna får gå nakna utan att det blir katastrof och när jag hör hennes resonemang kan jag inte annat att hålla med henne. För egen del hade jag inte brytt mig det minsta om kastade upp dörren och visade upp mina behag. Men för barnfamiljen utanför hade det nog inte varit lika uppskattat.
Jag måste ju ändå påpeka att de flesta inte vill se andra människor näck vart som helst oavsett om de är snygga eller ej. För henne är alla kroppar snygga oavsett hur de ser ut. Jag hoppas hon behåller den synen när hon växer upp. Men med henne skulle det inte förvåna mig alls och hon gick naken genom stan bara för att poängtera någonting hon tycker är viktigt. Gör hon det kommer jag bli hennes fanclub.

Nä lite mer kaffe då...



Kommentera inlägget här :