Tankarna kring döden...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Inez tankar rör sig mycket runt döden nu.

- När dör vi?
- Gör det ont?
- När får jag komma till Ossy " mopsen" och möter han mig i himlen?
- Får jag vingar när jag dör?
- Vem visar mig vägen till himlen.
- Vem kommer att skjuta mig när jag blir gammal som ossy?

Tankarna och frågorna är många men hon verkar inte särskilt rädd för det faktum att alla kommer dö utan ger snarare ett intryck av att vilja vara förberedd. Så här har hon hållt på i flera dagar. Säkert har det med morfars bortgång att göra.

Men idag sa hon något som fick mitt hjärta att vilja blöda och som gjorde så ont.

- Mamma när du dör så kommer jag och möter dig!
- Men både du och jag kommer säkert bli gamla tjuriga kärringar och leva tills vi är 100 år. Jag är äldst och kommer dö först.
- Nej det kommer du inte jag kommer att möta dig så du hittar rätt.

Hon sa detta med bestämdhet samtidigt som hon helt lugnt tittade mig i ögonen.

Jag trodde hela jag skulle gå sönder och jag fick bita mig i läppen för att inte gråta.
Jag vill inte tänka ens tanken på att ett av mina barn skulle kunna dö före mig. När hon sa detta så blev det så påtagligt att det kanske kan ske. Att man aldrig kan förutse just det.

Min lilla älskade prinsessa. Ibland gör det hon säger så himla ont i mamma hjärtat och jag vill bara krama och aldrig släppa. Jag vill hålla dom tätt under mina vingar undan från alla faror i världen.






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tilda:

Fast jag kommer möta er båda ♥

2:a kommentar, skriven , av Jessica Jezzz Drougge:

♥♡♥♡♥

Kommentera inlägget här :